ورود

توانمندسازی
​به چالش کشیدن وضع موجود کسب و کار،  با ​الها​م گرفتن از آنچه می تواند باشد.

  ​یکی از مهمترین الزامات برای شروع تحول سازمانی به کمک فناوری های عصر دیجیتال، فراگیری مهارت های دیجیتال چه در حوزه مدیریتی و راهبری و چه حوزه فنی و کارشناسی می باشد. 
  آموزش مبانی، مفاهیم و الزامات مدیریتی برای مواجهه با عصر دیجیتال برای مدیران ارشد و میانی هر کسب و کاری ضروری است. تدوین استراتژی، راهبری و نحوه تفکر در فضای دیجیتال به صاحبان کسب و کار  ها کمک می کند تا به درک عمیقی از نیازها و خواسته های مشتریان رسیده و متناسب با آنها، کالا و خدمت مناسب را تعریف، طراحی و عرضه نمایند.
در عصر دیجیتال، نیروی کار باید به شایستگی هایی مجهز شود که بتواند سازمان را در پیشبرد اهداف خود یاری کند. مدل شایستگی دیجیتال مجموعه ای از دانش ها ، مهارت ها ، نگرش ها ، توانایی ها ، استراتژی ها و آگاهی هایی است که کارکنان هنگام استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و رسانه های دیجیتال در انجام وظایفشان، نیاز دارند. 
مهارت هایی مانند؛ حل مسئله، برقراری ارتباط؛ مدیریت اطلاعات؛ همکاری تیمی؛ ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا و دانش. که بطور مؤثر ، کارآمد ، مناسب ، انتقادی ، خلاقانه ، خودمختار ، انعطاف پذیر ، اخلاقی ، تأمل برانگیز، مشارکتی و یادگیرنده بکار گرفته می شوند.​
​​

همانطورکه در تصویر زیر مشاهده می کنید، در قدم چهارم، توسعه قابلیت ها و توانمندی های نیروی انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از ارکان مهم در موفقیت فرایند تحول به شمار می رود.


 

مرکز تحول دیجیتال در سازمان مدیریت صنعتی  برای توسعه نیروی انسانی برای مواجهه با عصر دیجیتال و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل تغییر (Change Agent) و براساس نوع کسب و کار، مدل های شایستگی (Competence Model)  را طراحی می کند  و طبق آن دوره های آموزشی در تمام سطوح طراحی و اجرا می کند.

​​برای آشنایی با دوره های آموزشی،​   با ما تماس ​بگیرید.

​​
​- میز مشاوره:
ما به کمک شبکه ای از مشاوران خبره و کارآزموده در حوزه تحول سازمانی و تحول دیجیتال، خدمات مشاوره و مربی گری را طراحی کرده و تلاش می کنیم از ابتدای طرح مساله تا یافتن راهکار مناسب، در کنار مشتریان خود باشیم.
مشاوران ما تضمین خواهند کرد که مسائل به درستی شناسایی، تحلیل و برطرف می شوند. فرایند استخراج نیازمندی ها و برخورد با آنها طبق مکانیزم های اصولی و  استاندارد صورت می گیرد. در این فرایند نیم نگاهی هم به تجربیات موفق سایر کسب و کارها و صنایع خواهد شد.​
- کارگاههای آموزشی:
دوره های آموزشی آکادمیک به تنهایی برای تحول سازمانی که مبتنی بر فناوری های عصر دیجیتال باشد، کفایت نمی کند. معلومات باید در میدان عمل آزموده و تجربه حاصل شده به مهارتی کاربردی تبدیل شود. مرکز تحول دیجیتال در سازمان مدیریت صنعتی، کارگاههای مهارت محوری را طراحی کرده است که در آن مخاطبان علاوه بر آشنایی با دانش روز حوزه ای دیجیتال، قابلیت کاربرد آنرا نیز در محیط کسب و کار خواهند آموخت. 
کارگاههای ما :
1- نتیجه محور هستند: به عبارتی، در انتهای هر کارگاه محصولی تولید می شود که حداقل در وضعیت MVP خواهد بود.
2- مساله محور هستند: به عبارتی حول یک چالش و مساله واقعی شکل می گیرند. شرکت گنندگان در کارگاه تلاش می کنند به کمک مربی، بهترین راهکار را برای حل مساله پیدا کنند.
3- سفارشی هستند: بدین معنا که، محور اصلی کارگاه ها خاص مخاطبان و صنعت مشخصی  می باشد.​​

 

- مشارکتدر پروژه های واقعی​
مرحله بعدی در توانمندسازی، مشارکت مخاطبان در اجرای پروژه های واقعی می باشد. این مرحله در ادامه کارگاه و مشاوره قرار دارد. بطوریکه راهکارهای استخراج شده در مراحل قبل که به MVP منجر شده اند، در این مرحله با کمک شما، به یک محصول نهایی تبدیل می شود. این محصول قابل استفاده در صنعتی است که مخاطبان در آن خبره هستند و یا قصد دارند در آن مشارکت کنند.
مدیریت طرح ها و پروژه ها توسط مخاطبان انجام خواهد شد و مرکز در کنار آنها خواهد بود تا از طی شدن صحیح مسیر تحول اطمینان حاصل کند.
- مربی گری
در تمام مراحل توانمندسازی، مربیان ما در کنار مهارت آموزان خواهند بود و قدم به قدم با آنها همراهی خواهند کرد. مربیان ما از بین متخصصان اکوسیستم دیجیتال و شبکه همکاران مرکز تحول دیجیتال انتخاب شده اند. بطوریکه دانش، مهارت و تجربه لازم برای مربی گری مخاطبان را دارا می باشند.
​- هدف گذاری، آموزش، انگیزش، مشورت، تضمین موفیقت، هدایت، مربیگری و پشتیبانی همه جانبه از مشتریان، از خدمات ما برای توانمندسازی مشتریان است.

​​​

- برگزاری نسشت های تخصصی
​یکی از کارآمدمترین روش ها در آموزش، انتقال تجربیات توسط افراد خبره می باشد. در گروه ها و نشست های تخصصی، افراد خبره تجربیات خود را در اختیار سایر مخاطبان قرار داده و آنها نیز می توانند با بهینه کاوی و مقایسه از تجربیات برتر بهره برداری کنند.
اکوسیستم تحول دیجیتال، بهترین محل برای اشتراک دانش و یافته ها حوزه دیجیتال می باشد و توسعه این اکوسیستم به غنی شدن آن کمک می کند.
​​- مدل آموزشی مرکز تحول دیجیتال
طبق مدل آموزشی در مرکز تحول دیجیتال، آموزش ها بصورت حرفه ای در سه حوزه؛ 1- کسب و کار2- راهکارهای حرفه ای و 3- فناوری های دیجیتال برگزار می گردد. فراگیران از مرحله مقدماتی آغاز و می توانند تا سطح مربی پیش بروند.
همچنین مرکز، فراگیران را در زمینه1- معلومات 2- مهارت و 3- منش ، توسعه خواهد ​داد بطوریکه علاوه بر کسب معلومات در سطوح مختلف و حوزه های متنوع، با مهارت ها و ویژگی ها شخصیتی مورد نیاز هر حوزه نیز آشنا شده و به شایستگی هایی مجهز شوند که نسبت به سایر افراد از مزیت های رقابتی بالاتری برخوردار شوند.